Ontdek alle mogelijkheden van HaloPSA

Hét ITSM-platform voor het leveren van de beste IT-support

Alle features van HaloPSA

Ga voor de beste ervaring voor servicedeskmedewerkers en eindgebruikers met de ITSM-oplossing van Halo. Ontdek hier de mogelijkheden van HaloPSA.

HaloPSA is de ITSM-software voor managed service providers

Werken volgens ITIL-standaarden met HaloPSA

De serviceoplossingen van HaloPSA bieden je uitgebreide mogelijkheden om je IT Service Management zo efficiënt en gebruiksvriendelijk mogelijk in te richten volgens ITIL-standaarden. Je kunt je gehele organisatie visueel weergeven, zodat in één oogopslag duidelijk is wie bij welke afdeling hoort. Verder kunnen gebruikers zelf tickets aanmaken in het selfserviceportal of een antwoord op hun vragen terugvinden in de kennisbank. Workflows en dashboards Servicedeskmedewerkers profiteren van een duidelijk overzicht van openstaande tickets, inclusief status en prioriteit. Je kunt zelf workflows creëren voor het verwerken ervan. HaloPSA zorgt er ook voor dat je grip krijgt op change management, assets en projecten. En al je ITSM-data wordt inzichtelijk via dashboards. Integraties Tot slot integreer je het Halo-platform met uiteenlopende systemen en applicaties; Halo is continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe koppelingen. En alle modules en koppelingen vallen binnen je Halo-licentie. Je wordt dus niet verrast door extra kosten. Ontdek hieronder alle functionaliteiten van HaloPSA.

Richt je organisatie in binnen HaloPSA

Wanneer je Halo gaat gebruiken, voer je het organogram van je organisatie in. Zo geef je de verschillende afdelingen van je organisatie weer, inclusief teams, servicedeskmedewerkers (agents) en eindgebruikers. Je organisatie en de verschillende afdelingen worden vervolgens visueel weergegeven. De teams en agents configureer je eenvoudig. Geef servicedeskmedewerkers de juiste rollen en rechten binnen het ITSM-platform, vermeld hun werkdagen (handig voor de planning) en plaats ze binnen teams. Op die manier is direct overzichtelijk wie waarvoor verantwoordelijk is binnen jouw organisatie. Configureer:
  • Het organogram van je organisatie
  • De afdelingen
  • Teams
  • En rollen

Uitgebreide functionaliteit

HaloPSA biedt je ongelooflijk veel functionaliteiten: van CRM en facturatie tot koppelingen met andere applicaties en projectmanagement. Alle functies zijn bij het tarief inbegrepen en zet je met slechts één klik aan of uit.

Klantinformatie compleet

Met HaloPSA breng je alle klantinformatie samen op één platform. Van adressen, gebruikers en CMDB tot assets en de contracten die met de klant zijn afgesloten. Zo heb je altijd alle relevante en actuele klantinformatie direct bij de hand.

Integraties

Het Halo-platform integreer je met uiteenlopende systemen en applicaties. Denk aan: Azure, Active Directory, Office 365, N-able, HubSpot en Ninja One. En er staan nog genoeg koppelingen op de roadmap. Wat dacht je van de integratie met boekhoudpakket Exact Online?

Roadmap Halo-software

HaloPSA is continu bezig met de doorontwikkeling van de software. Nieuwsgierig naar de huidige plannen van Halo en toekomstige releases van nieuwe functionaliteiten? Vraag ons naar de roadmap.

Workflows in jouw ITSM-systeem

Iedere organisatie werkt weer op haar eigen manier. Het prettige is dat je dat helemaal zelf kunt inrichten in HaloPSA. Zo configureer formulieren voor incidenten, problemen en serviceverzoeken, zoals jij dat wilt. Bovendien kun je aan elk formulier een workflow koppelen, zodat tickets op de juiste wijze worden afgehandeld. Op die manier werk je met business rules volgens ITIL-standaarden én heb je de vrijheid om de workflows aan te passen naar jullie werkwijze.
  • Krijg een duidelijk overzicht van openstaande tickets, inclusief status en prioriteit.
  • Eindgebruikers maken via de selfserviceportal eindgebruikers zelf hun tickets aan.
  • Creëer workflows op maat voor het verwerken van tickets.

Selfserviceportal en kennisbank in HaloPSA

Servicesdesks hebben vaak te maken met veel telefoongesprekken en e-mails. HaloPSA biedt je hiervoor twee oplossingen: de selfserviceportal en de knowledgebase (kennisbank). Je kunt de selfserviceportal volledig in de huisstijl van jouw organisatie inrichten. Hierin kunnen eindgebruikers vervolgens tickets aanmaken, de status van eerdere tickets inzien en oplossingen vinden in de kennisbank. Komen er vaak dezelfde vragen bij de servicedesk terecht? Maak dan van het antwoord een artikel voor in de kennisbank.
  • Verminder de druk op de servicedesk met een selfserviceportal voor eindgebruikers.
  • Geef eindgebruikers alle informatie die ze nodig hebben om eenvoudige problemen aan te pakken via de knowledgebase.

Incidenten en problemen afhandelen met HaloPSA

Incidenten, serviceaanvragen en complexe problemen: de servicedesk is er maar druk mee. Gelukkig biedt Halo je vele mogelijkheden om slim met alle tickets om te gaan. Je kunt soortgelijke tickets aan elkaar koppelen en takenlijsten toevoegen. Bovendien is in HaloPSA te zien wie de melder is, welke impact het incident heeft, en welke prioriteit de melding krijgt. Alle communicatie verloopt vervolgens centraal via het ITSM-platform.
  • Verwerk incidenten en problemen volgens ITIL-standaarden.
  • Tickets worden via automatische workflows toegewezen en behandeld.
  • Voldoe aan SLA’s door snel in te spelen op incidenten.

Minimaliseer de impact van veranderingen met Change Management

Soms zijn veranderingen binnen de ICT-omgeving noodzakelijk. Dat kunnen toevoegingen of aanpassingen zijn aan bestaande services of het verwijderen ervan. Maar klanten en gebruikers kunnen last hebben van veranderingen. Daarom is het goed om hier zorgvuldig mee om te gaan en een change gecontroleerd uit te rollen binnen de organisatie. Met Change Management binnen Halo beheer je veranderingen van begin tot eind en houd je zo eventuele consequenties onder controle.
  • Veranderingen kunnen worden aangevraagd met een Request For Change (RFC).
  • Automatiseer de uitrol van changes, maar houd grip op het proces.
  • Wijs een Change Manager aan die de risico’s van een verandering beoordeelt, maar ook de voordelen ervan.
  • Changes worden gepland en beheerd in een wijzigingsplan.
Houd grip op change management met HaloPSA

Grip op je assets en items

Er bevinden zich allerlei assets en items buiten de organisatie, omdat klanten daar gebruik van maken. Hoe krijg je daar nu grip op? Met assetmanagement van HaloPSA houd je bij waar bedrijfsmiddelen als laptops, smartphones, monitors en harde schijven zich bevinden. De items maak je handmatig aan of importeer je vanuit bijvoorbeeld een spreadsheet. Identificeer en registreer incidenten of problemen met assets, om op tijd in te grijpen. En gaat een medewerker weg bij een klant? Dan weet je precies welke bedrijfsmiddelen hij of zij gebruikte.
  • Beheer contracten en SLA’s met klanten voor bedrijfsmiddelen.
  • Inventariseer automatisch de assets en items die behoren tot een klant.
  • Houd voorraden nauwkeurig bij om op tijd nieuwe bedrijfsmiddelen in te kopen.
  • Krijg meer controle over de levenscyclus van assets en items.

Verwerk ITSM-data in overzichtelijke rapportages en dashboards

Veel organisaties hebben een ticketsysteem, maar doen verder weinig met alle data die het systeem bevat. Terwijl die heel waardevol kan zijn! De rapportages in HaloPSA geven je inzicht in de werkzaamheden van de servicedesk, hoeveel tickets er binnenkomen en via welk kanaal, en of SLA’s binnen de juiste deadlines worden afgehandeld. Gebruik een standaard (ITIL-)format of maak eenvoudig een rapportage op maat. Ook kun je inzoomen op medewerkers en zien waar zij mee bezig zijn. Hetzelfde geldt voor de interactieve dashboards: je kunt gebruikmaken van een standaardvorm of je bouwt een maatwerk dashboard met de beschikbare widgets, zoals een ticketteller.
  • Krijg algemene overzichten voor de servicedesk.
  • Richt specifieke dashboards in voor klanten.
  • Krijg inzicht in je KPI’s.

Werk met één gecentraliseerd systeem

HaloPSA biedt servicedeskmedewerkers één centraal platform voor het verwerken van tickets, de voortgang van projecten en het bijhouden van bedrijfsmiddelen. Alle communicatie verloopt via Halo en het is mogelijk om het platform met uiteenlopende applicaties te integreren. Voor de servicedeskmedewerkers is direct zichtbaar wat de laatste status is van een ticket. Bovendien kun je binnen Halo een tijdregistratie bijhouden en de maandelijkse facturering voor SLA’s afhandelen.
  • Beheer en volg bedrijfsmiddelen, projecten en tickets binnen één centraal ITSM-systeem.
  • Help medewerkers en klanten vanuit een georganiseerde servicedesk.
  • Krijg inzicht in de werkzaamheden en projecten met live dashboards.

De kosten? Alles inclusief

Wanneer je aan de slag gaat met HaloPSA dan vallen alle mogelijke features onder je licentie. Dus zonder meerprijs kun je modules aan- of uitzetten. Het is aan jou om te bepalen wat past bij jouw organisatie en welke features je wilt gebruiken. Heb je een extra licentie nodig? Ook dat is eenvoudig te regelen, je kunt gemakkelijk op- en afschalen. HaloPSA is al vanaf drie licenties beschikbaar en krijg je dus volledig standaard, zonder beperkingen of verborgen kosten. Probeer HaloPSA 30 dagen gratis. Vraag een gratis trial aan en ontdek vrijblijvend alle mogelijkheden van Halo voor jouw organisatie. Of boek direct een demo via het formulier hiernaast.

    Boek een vrijblijvende demo

    HaloPSA voor ITSM