Integreer Azure DevOps met HaloPSA

Verbeter de samenwerking tussen IT en het productteam door Azure DevOps te integreren in jouw ITSM-oplossing van Halo

Azure DevOps-integratie met HaloPSA

Integreer Azure DevOps in jouw ITSM-oplossing om de samenwerking tussen ICT en het productteam te verbeteren.

Integreer Azure DevOps in ITSM-software HaloPSA

Met de Azure DevOps-integratie in Halo verbetert de communicatie tussen de ontwikkelteams en de klantenserviceteams. Dankzij deze integratie kun je sneller problemen oplossen, waardoor de klanttevredenheid hoger zal zijn. Daarnaast wordt informatie inzichtelijk en krijgen teams informatie over de prioriteiten van klanten.

Door de interdisciplinaire samenwerking krijgen teams inzicht in de volledige context van de wensen en vereisten vanuit de business. Dit voorkomt knelpunten in de samenwerking en vermindert SLA-problemen, kwaliteitszorgen of budgetoverschrijdingen.

Wat maakt de Azure DevOps-integratie zo interessant?

  • Realtime toegang tot klantproblemen en -prioriteiten.
  • Communicatie en samenwerking tussen teams.
  • Updates wanneer issues van prioriteit zijn veranderd of zijn opgelost.
  • Sneller beslissingen nemen met meer zichtbaarheid.
  • Snellere reactietijd voor klanten.
  • Volledige traceerbaarheid garanderen.
  • Verkrijgen van volledig inhoudelijk inzicht in klantbehoeften.

Praktijkvoorbeeld integratie Azure DevOps

Het probleem

Het supportteam ontvangt een ticket in HaloPSA waarin staat dat er een softwareprobleem is. Het teamlid moet vervolgens per e-mail contact opnemen met het ontwikkelteam om hen op de hoogte te stellen van het probleem. Als gevolg daarvan wisselen de twee teams een reeks follow-up e-mails uit en de situatie wordt onduidelijk, omdat er geen duidelijk processen is.

De oplossing

Het supportteam ontvangt een ticket over een softwareprobleem. Met de integratie zien de twee teams, dus ook het ontwikkelteam, direct de voortgang van het ticket zonder handmatig te hoeven e-mailen. Ze kunnen zien of de prioriteit van het ticket is veranderd, of het ticket binnen de SLA valt en wanneer het ticket is opgelost. Door automatisering vermindert het risico op communicatiefouten die leiden tot een slechte klantenservice.

Bekijk ook de andere integratiemogelijkheden van HaloPSA.