Integreer Salesforce met HaloITSM en HaloPSA

Krijg grip op je sales- en serviceprocessen met de integratie van Salesforce.

Salesforce biedt je cloud-oplossingen voor customer relationship management (CRM), sales, marketing en service. Door de integratie met Halo kun je tickets, klanten, gebruikers, opportunities en andere informatie vanuit Salesforce integreren naar jouw ITSM-systeem. Zo krijgen zowel de sales- als servicemedewerkers realtime inzicht in elkaars werkzaamheden. Het voordeel is een betere samenwerking, waardoor communicatie met klanten soepeler verloopt en tickets sneller worden opgelost.

Profiteer van de koppeling van Salesforce met ITSM-software

  • Verbeter de samenwerking tussen teams door inzichtelijk te maken welke problemen bij welke klanten spelen.
  • Los problemen sneller op door de communicatiekloof tussen teams te overbruggen.
  • Bespaar tijd door gegevens automatisch te importeren.
  • Zorg ervoor dat je issues, klanten, gebruikers en opportunities kunt volgen.
  • Geef teams meer context, bijvoorbeeld de contactgeschiedenis met de klant, eventuele issues en prioriteiten.

Integratie Salesforce en Halo: een praktijkvoorbeeld

Stel, de servicedesk gebruikt HaloITSM of HaloPSA en het salesteam gebruikt Salesforce voor customer relationship management. Wanneer er nieuwe klanten worden toegevoegd aan Salesforce, hebben servicemedewerkers geen zicht op de problemen, prioriteiten of ondersteuningsbehoeften van deze klanten.

 

De oplossing? Breng Salesforce en ITSM-software bij elkaar. Halo ontvangt automatisch alle nieuwe klantaccounts die in Salesforce zijn aangemaakt, die bovendien in aanmerking komen voor support. Op die manier heeft de servicedesk inzicht in nieuwe klantaccounts en kan sales zien wat er speelt bij hun klanten. Dit zal de samenwerking en communicatie tussen de teams verbeteren. Tegelijkertijd wordt er een hoop tijd bespaard doordat dit proces is geautomatiseerd.

Halo_Service_Desk
HaloITSM
HaloPSA