Salesforce biedt je cloud-oplossingen voor customer relationship management (CRM), sales, marketing en service. Door de integratie met Halo kun je tickets, klanten, gebruikers, opportunities en andere informatie vanuit Salesforce integreren naar jouw ITSM-systeem. Zo krijgen zowel de sales- als servicemedewerkers realtime inzicht in elkaars werkzaamheden. Het voordeel is een betere samenwerking, waardoor communicatie met klanten soepeler verloopt en tickets sneller worden opgelost.
Stel, de servicedesk gebruikt HaloPSA en het salesteam gebruikt Salesforce voor customer relationship management. Wanneer er nieuwe klanten worden toegevoegd aan Salesforce, hebben servicemedewerkers geen zicht op de problemen, prioriteiten of ondersteuningsbehoeften van deze klanten.
De oplossing? Breng Salesforce en ITSM-software bij elkaar. Halo ontvangt automatisch alle nieuwe klantaccounts die in Salesforce zijn aangemaakt, die bovendien in aanmerking komen voor support. Op die manier heeft de servicedesk inzicht in nieuwe klantaccounts en kan sales zien wat er speelt bij hun klanten. Dit zal de samenwerking en communicatie tussen de teams verbeteren. Tegelijkertijd wordt er een hoop tijd bespaard doordat dit proces is geautomatiseerd.