Supracom stroomlijnt ICT-dienstverlening voor tandartspraktijken met HaloPSA
Dagelijks ervaren medewerkers het gebruiksgemak
Supracom
“We wilden sowieso meer dan wat de software bood die we gebruikten”, vertelt Matthijs Aarnoudse, eigenaar van Supracom. “Het programma draaide lokaal en voldeed qua functionaliteit niet helemaal meer. Bij het registreren van tickets (vragen of incidenten aan de kant van de klant) was het bijvoorbeeld niet mogelijk een plaatje in het ticket te plakken. Dan moest je een bijlage uploaden en die in het ticket selecteren.” Matthijs had al wel gekeken naar ITSM-pakketten, maar hij was huiverig om naar een van de grote Amerikaanse partijen te moeten overstappen. “Ik was op zoek naar een betaalbaar pakket dat flexibiliteit bood met een benaderbare organisatie en goede support.”
Beste van twee werelden
Zo kwam Matthijs uiteindelijk uit bij HaloPSA. Nadat hij een demo-account had aangemaakt, ging hij er samen met een collega mee aan de slag om te zien hoe het werkte. “Het is geen pakket van een heel grote leverancier, maar het biedt wel bijzonder veel functionaliteit. Klantbeheer, projectmanagement en de koppeling met andere applicaties, het zit er allemaal in. Daardoor heb je het beste van twee werelden: een leverancier bij wie je geen nummer bent maar die echt service biedt én een compleet pakket.”
Daarnaast viel de flexibiliteit van het pakket Matthijs op. “Je kunt het aan alle kanten aan je eigen smaak aanpassen. Bijna in iedere hoek van het systeem kun je een sub koppeling maken naar andere onderdelen. Bovendien werkte het nog veel sneller dan het lokaal draaiende systeem dat we gebruikten, ondanks dat het een webapplicatie is. Orders, projecten, uren, tickets, je kunt de volledige projectplanning erin kwijt.”
Maandelijks honderden functies toegevoegd
Ook het versturen van facturen kan met HaloPSA. “Je wilt niet met een supportdesk in Engeland of Amerika aan de telefoon moeten zitten om je financiële administratie tot leven te wekken. Samen met Effort IT zijn we nu bezig de koppeling met Exact te realiseren. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goedkomt.”
Dat vertrouwen baseert hij mede op de snelheid waarmee HaloPSA wordt ontwikkeld. “Als je naar de release notes kijkt, zie je In de meeste systemen een blanco pagina, maar bij HaloPSA worden maandelijks honderden functies toegevoegd. Ik ken geen pakket dat daar zo actief in is. Dat geeft vertrouwen dat functionaliteit die we nu nog niet kunnen gebruiken snel wordt toegevoegd.”
Tevreden gebruikers
Op de agenda staan nog de koppeling met Microsoft 365-licenties, zodat klanten bijvoorbeeld makkelijk een extra mailbox kunnen bestellen en de administratie en de facturatie vervolgens automatisch kloppend worden gemaakt. Ook de koppeling met een documentatiesysteem dat vastlegt hoe het netwerk bij klanten precies in elkaar zit met alle technische kenmerken, wachtwoorden enzovoort staat nog op de planning.
Specifieke wensen
Doordat Supracom zich volledig op tandartsen focust, is het niet alleen belangrijk dat de specifieke pakketten voor de mondzorg met de bijbehorende koppelingen worden gebruikt. Ook de veiligheid van de data is zoals bij alle organisaties in de gezondheidszorg van het grootste belang. Effort IT heeft Matthijs en zijn collega’s goed geholpen met het inrichten van HaloPSA.
“We hadden soms vrij specifieke wensen en we hebben er af en toe echt bovenop gezeten dat alles goed werd ingericht. Dat hebben ze heel goed opgepakt. Vooral de configuratie vraagt wat aandacht, maar aanpassingen doen, is iets wat we dankzij het gebruiksgemak goed zelf kunnen. Al met al is HaloPSA een fris, modern en snel platform waar we nog lang mee vooruit kunnen. Het kwam voor ons precies op het juiste moment.”